פרסום מודעה
תפריט
בלוג החנויות חפש במפה
תפריט
כלי רכב נדל״ן דרושים לעסק בעלי מקצוע לתינוק ולילד חיות מחמד מוצרי סלולר ודיגיטל יד שנייה תיירות ונופש לבית ולגן

היסטוריה של מכוניות ישראליות

01 יוני 2023 335
היסטוריה של מכוניות ישראליות

היסטוריה של תעשיית הרכב הישראלית ומדוע מכוניות ישראליות "לעסו גמלים"
תעשיית הרכב הישראלית אולי לא מפורסמת כמו ענקיות הרכב מארה"ב, גרמניה או יפן, אבל יש לה היסטוריה ייחודית ומעניינת משלה. בתחילה ביקשה להבטיח אוטונומיה לאומית בענף התחבורה, ישראל התמודדה עם מכשולים רבים בדרך. בוא נראה איך זה התפתח.

שנים מוקדמות
ההיסטוריה של ייצור הרכב בישראל החלה בשנות ה-50 עם חברת Autocars Co. זה היה החוויה הראשונה של ייצור המוני של מכוניות בארץ. החברה ייצרה מכוניות ומשאיות קומפקטיות במשך שני עשורים, אך עקב קשיים כלכליים ותחרות מצד מותגים זרים, היא הפסיקה את פעילותה ב-1980.

מדוע מכוניות "לעסו גמלים"?
הביטוי "לעיסת גמלים" נשמע די מוזר בהקשר של מכוניות, אבל זה בעצם לא ביטוי מילולי. הכוונה היא לאחת ההתפתחויות המעניינות והיוצאות דופן בהיסטוריה של תעשיית הרכב הישראלית - מכוניות דלק גמלים.

ישראל היא מדינה עם מדבריות ברובה, וגמלים הם אחד מבעלי החיים הבודדים שיכולים לשרוד בתנאים כאלה. בשנות ה-70, במהלך משבר האנרגיה, חוקרים ומהנדסים החלו לחפש חלופות לדלקים מסורתיים והעלו את הרעיון של שימוש בשומן גמלים כדלק ביולוגי.

הרעיון היה פשוט מספיק: שומן גמל הופך לביו-דיזל, המשמש לאחר מכן לדלק מכוניות. מכוניות ניסוי הושקו בהצלחה והראו יעילות טובה למדי.

עידן מודרני
לאחר עשרות שנים של פיתוח וחדשנות, תעשיית הרכב הישראלית עברה מהפך. כעת ההתמקדות היא על כלי רכב חשמליים וטכנולוגיה אוטונומית. חברות כמו Mobileye ובטר פלייס שמו את ישראל על המפה כשחקנית מרכזית בתעשיית הרכב החשמלי והאוטונומי.

לכן, בין אם הם "לועסים" גמלים או משתמשים במקורות דלק מסורתיים יותר, מכוניות ישראליות ממשיכות לתרום את התרומה הייחודית שלהן לתעשיית הרכב העולמית.

הערות

אתר זה משתמש בקובצי Cookie על מנת לספק חווית משתמש טובה יותר. על ידי המשך כל שימוש נוסף באתר, אתה מסכים לכך. מידע נוסף זמין ב מדיניות עוגיות

ברור
המכרז הסתיים
דקות
שניות
נבחר
להוסיף ל
המכרז הסתיים
הסתר פרמטרים
כל הפרמטרים
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הדף?